The Spender er et reklamekonsept utviklet for web, TV og sosiale medier for Lånemegleren.no. Vi følger et par som bekymringsløst bruker penger uten å tenke på konsekvensene av pengebruken.
Formål og strategi
Lånemegleren ønsket et konsept hvor de skilte seg ut blant de andre aktørene i bransjen. Målet var å lage en film som økte kjennskapen til Lånemgleren som merkevare, samt at det økte antall søk på nett etter Lånemegleren. Etter en grundig analyse kom vi opp med konseptet “The Spender”. Vi følger et par som bekymringsløst bruker penger de ikke har uten å tenke på konsekvensene. Paret tar den helt ut og leier både Ferrari og privatfly. Vår tanke bak filmen var å la seeren lure på hvem avsender er og at de humrer litt når slutten kommer. Konseptet har gitt Lånemegleren betydelig effekt, noe som viser at kommunikasjon med “glimt i øyet” fungerer.
Konseptet brukes på TV, web og i sosiale medier.
Her er noen andre filmer i samme serie.